2015 yılında Sosyal Bilimler lisesi olarak Ortaklarımız olan olan Fransa ‘nın koordinatörlüğünde, Norveç ve Almanya ile birlikte başvuru yaptığımız Faces and Challenges of Europe ,Avrupa Birliğnce onaylanmış ve ilk olarak ülkemizde yapılan hazırlık toplantısı ile faaliyetlerine başlamıştır.
ERASMUS+ FRANSA ZİYARETİ
Okulumuz öğretmen ve öğrencileri proje kapsamında Fransa´daki çalışmalarını tamamlayıp okulumuza döndüler.
Programa katılan dört ülkenin kültür ve gelenekleri yanı sıra şimdiki ve gelecekteki çalışma hayatını araştıran ve gündelik akademik hayatını da dikkate alan bir projedir. Bu proje, yalnız sanal ortamda değil gerçek ortamda da birlikte çalışılarak, aynı zamanda birbirlerini ziyaret yoluyla mümkün olacağına inanır.
Almanya da yapılan fabrika ziyaretleri sonucunda orada olabilecek iş olanakları ile işbaşı eğitimi, çıraklık eğitimi, faaliyet alanları, araştırma ve geliştirme çalışmaları, pazarlama ve uluslar arası yaygınlaştırma faaliyet alanları ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporlar ,afiş ve broşürlerin gösterim ve sunumu yapıldı. Bunlarla ilgili anketler uygulandı. Öğrenci kimlik kartları hazırlandı. Her ülkenin kendi eğitim sistemi ve okulları ile ilgili hazırlamış olduğu tanıtıcı bilgiler birer dosya ve ayrıca afiş halinde sunumu yapıldı. Her ülke öğrencileri ‘Öğrenci hakları ve sorumlulukları’ ile ilgili video ve Powerpoint sunumu hazırlandı. Yine her ülke öğrencileri ‘Bir okul günü’ konulu kısa video filmini hazırladılar. Ayrıca bu video filmi ile ilgili anket soruları hazırlandı ve tüm ülke öğrencilerine uygulandı. Faaliyetlerin son gününde tüm öğrencilere değerlendirme anketi uygulanmıştır.
Hem öğrenciler hem de öğretmenler farklı bir ülkede derse katılarak, kendi ülkelerindeki işleyişle benzerlik ve farklılıkları gözlemleme fırsatını buldular. Gelecekte hangi iş kollarında çalışabileceklerini ve iş olanakları hakkında fikir sahibi oldular. Farklı bir kültürle ,ortak dil olarak kabul edilen İngilizce’nin günlük iletişimde doğal olarak kullanıldığı ve bunun özgüveni ve dille ilgili önyargıyı ortadan kaldırdığı gözlemlendi. Tüm kültürel farklılıklara rağmen ortak bir davranış kültürü oluştuğu, verimli bir ortaklık için evrensel değerlerin ön planda tutulduğu oldukça verimli bir hareketlilik gerçekleşmiştir.
Şu anda öğretmen ve öğrencilerimiz Fransa’nın Brest şehrinin Chatalauine beldesinde 20-28 Nisan da yapılacak ‘Çevre kirliliğine karşı yerel çözümler’ konulu faaliyetlere hazırlanmaktadırlar.